Buy
Bookshop
El guió del gènere de ficció per a televisió i ...
AnonymousUser
Index
El guió del gènere de ficció per a televisió i cinema
Portada
Unes observacions abans d’entrar en matèria
Primera Part: A l’hora d’inventar
Primera Part: A l’hora d’inventar
L’inici de la tasca
El manantial del raig etern
Com el guionista se serveix de les històries
Fòrmules i patrons fiables per endegar històries
Posar-se a inventar l’argument
Posar-se a inventar el conflicte
Un exemple alliçonador: “Rosemary’s baby”
L’estructura clàssica de l’argument
Les estructures narratives
La creació dels personatges
Què es necessita per crear un bon personatge
Per a què serveixen els personatges i quants en faran falta
Galeria de secundaris amb tasques concretes
Un exemple simplista que pot servir de resum: “Cars”
L’escenari i/o el context
Els gèneres tonals o l’accent de la narració
Fer plorar o fer riure. Heus aquí la qüestió
Els gèneres temàtics o cinematogràfics
Coses que s’haurien de tenir en compte abans de posar fil a l’agulla
Segona Part: A l’hora d’escriure
Segona Part: A l’hora d’escriure
Escriure la Sinopsi o Tractament
El format del guió literari
Com convertir la Sinopsi Argumental en guió
El problema de donar la informació de manera apropiada
L’aplicació d’un patró adient
Un cop establerts els supòsits, com començar la pel.lícula
Dues alternatives més per a l’inici d’aquest film
Narració objectivada i narració subjectivada
Els diàlegs i la varietat d’usos
Regla general sobre la dosificació d’ítems argumentals
Les adaptacions
Conservar o canviar l’estructura original
Coses que el guionista ha de tenir en compte en el moment d’escriure
Allò que el guionista ha de saber sobre el guió tècnic
El format escrit del guió tècnic
Tercera Part: A l’hora d’escriure per a televisió
Tercera Part: A l’hora d’escriure per a televisió
El maridatge de la televisió amb el cinema
El concubinatge televisió-publicitat
La varietat de formats
L’esquema bàsic de la telesèrie oberta
El projecte d’una sèrie
El projecte aprovat
El pilar fonamental: “la Bíblia”
Com enllaçar els conflictes interpersonals
Obligacions i devocions dels guionistes
Quan s’ha d’acabar una sèrie d’èxit?
A manera de Cloenda
A manera de Cloenda
La ficció: un camp fascinant i arriscat
Escriptors i guionistes que no figuren en els films de ficció esmentats en el llibre.
Creadors de les sèries de televisió esmentades en el text
Notas
In this book:
Content of the Book
My notes
My highlights
Settings
Font:
- Original Font -
Arial
Courier
Georgia
Palatino
Sans Forgetica
Tahoma
Times New Roman
Verdana
Text size:
Aa
Aa
Reset text size
Background color:
Aa
Aa
Aa
Aa
Interface language:
English (US)
English (UK)
Español
Català
Bookmarks
Highlights
Notes
Facebook
Twitter
LinkedIn
Dictionary
Wikipedia
1
El guió del gènere de ficció per a televisió i cinema
·